Garanti

Indlæser...
På denne side kan du se, hvad du skal gøre, hvis du mener, at der er en fejl på din vare, og du ønsker at benytte dig af din garanti og reklamationsret.

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af din vare. Det betyder, at du som kunde, afhængigt af den konkrete situation, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Dette forudsætter selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, dvs. at skaden/fejlen ikke er opstået som følge af fejlhåndtering af produktet, anden skadeforvoldende adfærd eller almindelig slitage. Læs mere om betingelserne for garanti og reklamationer.


Hvornår dækker garantien?

Et eksempel på fejlhåndtering af et ur kunne være, hvis et ur har fået vandskade som følge af, at urkronen har været trukket ud imens uret har været i kontakt med vand. Dette vil ikke blive betragtet som en berettiget reklamation, selvom uret i øvrigt er vandtæt.

Et eksempel på almindelig slittage er, hvis en læder- eller stofrem til et ur knækker eller på anden måde går i stykker efter halvandet års brug. Dette vil ikke blive betragtet som en berettiget reklamation. Hvis remmen derimod knækker få dage efter modtagelsen, er der sandsynligvis tale om en fabrikationsfejl, og dette vil være omfattet af reklamationsretten.

En tommelfingerregel for ure er, at indvendige fejl (typisk fejl i urets urværk) dækkes af garantien, forudsat at fejlen ikke er opstået under førnævnte omstændigheder. Udvendige fejl dækkes sjældent, medmindre de konstateres umiddelbart efter modtagelsen af varen.


Hvis du ønsker at reklamere

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, bedes du altid kontakte vores kundeservice inden du opretter en reklamationssag eller afsender din vare til os.

Da vi ikke har eget værksted, skal produktet ofte sendes direkte til producenten/importøren eller en uafhængig reparatør. Dette garanterer, at din reklamationssag bliver behandlet så hurtigt som muligt og af folk med den nødvendige ekspertise. Det er således vigtigt, at du henvender dig til vores kundeservice, inden din vare afsendes, da den ofte skal sendes til en anden adresse end vores egen.

Vores kundeservice kan kontaktes kundeservice@superstar.dk.

Hvis du allerede har været i kontakt med vores kundeservice og er blevet bedt om at oprette en reklamationssag, kan dette gøres her.

Hvis reklamationen ikke er berettiget, vil der blive opkrævet et administrationsgebyr (250 kr), samt udgifter til fragtutgifter, og fragt for returnering af varen.

Vi vil gerne indsamle cookies

Vi bruger trafiklog cookies til at identificere hvilke sider der bliver besøgt. Dette gør det muligt for os at forbedre vores hjemmeside, så den bedre imødekommer vores besøgendes behov og forbedrer oplevelsen på hjemmesiden. Læs mere her