Handelsbetingelser for Superstar.dk




Betaling & Fakturering

Du kan du vælge at betale med betalingskort, bankoverførsel eller med Faktura.

Betaling med betalingskort:
Hvis du betaler med et betalingskort, sendes alle data i forbindelse med købet krypteret. Det vil sige, at det kun er NETS og Euroline/SEB Bank, som står for betalingsformidlingen i hele Norden, der har adgang til disse data. Vi har altså ikke adgang til dine kortoplysninger.

Medmindre der er tale om en bestillingsvare trækker vi først beløbet fra dit betalingskort, når varerne afsendes fra vores lager.

Du kan betale med følgende korttyper på siden:
- Dankort
- MasterCard
- Maestro
- Visa
- Visa Electron
- Diners Club

Vi opkræver intet betalingsgebyr ved betaling med betalingskort.

Betaling med bankoverførsel:
Hvis du vælger at betale med en bankoverførsel, skal beløbet indbetales på konto: 9739-0002353407.
Du skal være opmærksom på, at varen først afsendes, når vi har modtaget din betaling.
Husk at angive dit ordrenummer ved overførslen så vi ved, hvilken kunde betalingen kommer fra.

Betaling med Collector Faktura/Delbetaling
I samarbejde med Collector Credit AB, tilbyder vi faktura og delbetaling.
Når du vælger Faktura/Delbetaling, får du dine varer hjem, inden du betaler. Du kan derefter vælge at betale hele beløbet på én gang eller dele betalingen op i mindre dele. Fakturaen forfalder efter 30 dage.
Du kan kun bestille til din registrerede adresse i folkeregistret når du vælger faktura eller delbetaling og du skal være mindst 20 år gammel.

Når du har fået fakturaen kan du vælge at delbetale i max 36 måneder ved at indbetale det laveste beløb som er anført på fakturaen. Ved delbetaling skal du påregne en rente på 22 procent per år. En mindre kreditprøvning vil blive udført, som sommetider vil give en kreditoplysning. Ved forsinket eller udebleven betaling vil en afgift og morarente blive debiteret.

For fulstændige betingelser for betaling med Collector, se nedenstående links:
Almindelige Betingelser For Faktura Og Kontokredit
Standardisered Europeisk Forbrugerkreditinformation

Tilbagebetaling:
Hvis du har betalt din Collector faktura, men efterfølgende fortryder dit køb og returnerer din vare, med henblik på at få dine penge retur, vil du få et tilgodehavende hos Collector. For at få dit tilgodehavende udbetalt, skal du sende dine kontooplysninger til customerservice.dk@collector.se eller ringe til Collectors kundeservice på telefon på 89 88 26 45.

OBS: Ved køb med Collector Faktura/Delbetaling er returretten forkortet til 30 dage.

Alle priser på siden er inklusiv dansk moms.


Sikkerhed ved betaling

Når du handler hos os, er du altid sikret imod misbrug af dine kortoplysninger. Vi benytter os af SSL-krytpering på vores betalingsside, hvilket indebærer, at dine kortoplysninger sendes i krypteret form gennem en sikker forbindelse. SSL-kryptering er den til dato sikreste løsning der findes i forhold til kryptering af data og anvendes af alle større betalingsinstitutioner.

Til vores kortbetalinger benytter vi os af det danske selskab Epay, som er en såkaldt Payment Service Provider. Epay er PCI-certificeret af VISA/MasterCard. Dette indebærer, at intet mindre end 200 sikkerhedspunkter skal være opfyldt.

IT-sikkerheds firmaet FortConsult certificerer firmaer der sælger betalingsløsninger, såsom Epay. De scanner regelmæssigt Epays system for sikkerhedsbrister og en gang om året bruger de meget tid og mange ressourcer på at forsøge at hacke Epays system, med det formål at lukke eventuelle sikkerhedshuller der måtte være. Dette samarbejde med Fort Consult garanterer således, at sikkerheden altid er ekstremt høj, og at systemet konstant opdateres. Med vores betalingsløsning fra Epay kan du som kunde altid føle dig tryg, når du skal bruge dit kort på nettet.


Fragt & Levering

Alle ordrer afsendes gratis, uanset pris, størrelse eller mængde.

Alle lagervarer der bestilles på hverdage inden kl. 17.00 afsendes samme dag. Leveringstiden for den enkelte vare, fremgår hvis du klikker dig ind på varen. Den fremgår ligeledes af din ordrebekræftelse, som du modtager efter at du har bestilt.

Hvis du både bestiller varer der ikke er på lager og varer der er på lager i én og samme bestilling, forbeholder vi os retten til først at sende bestillingen, når alle varer er tilbage på lager. Varer der ikke er på lager vil i de fleste tilfælde kunne skaffes hjem inden for 5-10 hverdage.

Du kan også vælge at få tilsendt varen som forsikret pakkepost:
Forsikret pakke uden omdeling: 19,00 kr.
Forsikret pakke med omdeling 49,00 kr.

Levering sker med Post Danmark. Vi leverer udelukkende til Danmark.


Fortrydelsesret

Hvis du fortryder dit køb eller af andre årsager gerne vil have byttet din vare, giver vi dig 365 dages returret fra modtagelsen af varen.
Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den hvis du skal have varens fulde pris refunderet. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du skal inden 365 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du ønsker at returnere en vare, bedes du oprette en retursag på flg. side: www.superstar.dk/returner-din-vare/.
Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen og sende med retur. Den finder du nederst på denne side og medsendt din vare.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Nægtes der modtagelse af en bestilt vare eller afhentes denne ikke henliggefristen på 2 uger, vil den automatisk sendes retur til os, og der vil blive opkrævet en returafgift på 49 kr. Ligeledes vil der blive opkrævet en returafgift på 49 kr. såfremt der af kunden, oplyses forkert adresse, og at denne misinformation medfører returnering af varen af Post Danmark. Denne afgift går til at dække de forsendelsesomkostninger, som vi pålægges af Post Danmark for returforsendelsen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Af sikkerhedsmæssige årsager tilbagebetales beløbet kun til samme betalingskort/konto, som vi modtog betalingen fra.

Specielt gældende for ure:
Retten til refundering af varens fulde pris bortfalder i det øjeblik, der tages led af et ur. Ligeledes bortfalder retten, hvis den originale emballage/urkasse der måtte medfølge uret er beskadiget.


Reklamationsret & Garanti

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af din vare. Det betyder, at du som kunde kan få varen repareret eller ombyttet, få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette er selvfølgelig betinget af, at reklamationen er berettiget. Det er en forudsætning, at skaden/fejlen ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbagebetale dig dine fragtomkostninger.

Hvis reklamationen ikke er berettiget, vil der blive opkrævet et administrationsgebyr på 100 kr., samt udgifter til fragt for returnering af varen.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, bedes du gå til www.superstar.dk/garanti/ hvor du kan læse nærmere om hvorledes du kan reklamere.

Varen kan sendes til (vi anbefaler at du benytter dig af ovenstående link):
Superstar c/o Reverie
Generatorvej 8F, 1. th.
2860 Søborg

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Persondata

For at du kan indgå en aftale med os om køb via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Emailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere din vare. Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer og transmitterer kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til os videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til vores nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos os har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven.
Den dataansvarlige på Superstar.dk er Eliteweb ApS. Ansatte hos Superstar.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Logstatistik:
Vi bruger logstatistik, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende websitet har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.
Vi anvender logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Anvendelse af cookies:
Cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet.

En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

Vi anvender cookies med det formål at skabe øget brugervenlighed og huske hvilke produkter du har lagt i indkøbskurven.


Aftalevilkår

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

En aftale kan altid annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af dennes barn.

Der tages forbehold for pris- og systemfejl. Sker der fejl i systemet forbeholder vi os retten til at annullere ordrer bestilt med disse pris- eller systemfejl og notficere kunden herom.


Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@superstar.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby. Web: www.kfst.dk, email: kfst@kfst.dk.


Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges
X

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld